Köpvillkor

KÖPVILLKOR TOPLADY KLÄDER OCH UNDERKLÄDER

PRISGARANTI

Vi vill att du som kund hos oss ska känna dig trygg med ditt köp. Toplady erbjuder dig därför mellanskillnaden om du hittar likadana artiklar i en annan butik till ett lägre ordinarie pris.

KÖPEAVTAL

Vid beställning av våra produkter ingår du ett köpeavtal med Toplady. Köpeavtalet accepteras i det tillfälle du godkänner köpet genom “köpknappen”. Genom att trycka på köpknappen så är bägge parter bundna till avtalet. För att handla underkläder eller övriga produkter hos oss måste du vara minst 18 år För influencer samarbeten gäller 20 år. eller inneha målmans tillstånd. En orderbekräftelse med köpevillkor skickas ut med e-post direkt efter att köpet har genomförts med “köpknappen”. Toplady säljer för närvarande till Sverige, Norge, Finland och Danmark. Toplady följer alltid konsumenträtten i respektive land vid ev. tvist. Dessa köpevillkor är tillämpade enligt Svensk lag. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen och distanslagen som även innefattar skydd för företaget. Mer information finns på konsumentverkets hemsida kov.se.

PRISER

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset på din beställning. Vi erbjuder kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning och direktbetalning via Klarna. Mer information om vad som gäller för respektive betalningsvillkor ser du nedan samt vid kassan. Maxpriset för en beställning är 4 000 kr. Om du har handlat med rabattkod så utgår rabatten från normalpriset. Om ett extrapris finns för artikeln används alltid det lägsta priset av rabatt- eller extrapris. En rabattkod gäller max 30 dagar. Vid fasta rabatter gäller endast för köp minimum 300 kr. Olika rabatter kan inte kombineras och vi reserverar oss för ev. tryckfel. Specifika outletvaror till utförsäljning under 99 kr är undantaget returrätten detta då de redan säljs med betydande förlust. Dessa outletvaror finns t.ex. under kategorin utförsäljning.

VI FÖLJER TRYGG E-HANDELS REKOMMENDATIONER FÖR DIN SÄKERHET

TopLady Sweden AB (556891-4054) följer Trygg e-handels riktlinjer och rekommendationer. Det betyder att du kan känna dig trygg och säker när du handlar av oss. Trygg e-handel skapar tydligare, enklare och enhetligare riktlinjer för e-handel – både för konsumenten och e-handlaren.

HÖGSTA KREDITBETYG FÖR FÖRETAG <10 ÅR

Vi är mycket stolta över vårt höga kreditbetyg. Det bygger på Bisnodes kreditvärderingssystem som är världens äldsta och mest ansedda. Systemet betygssätter ett företags betalningsförmåga utifrån en mängd beslutsregler. Att driva ett kreditvärdigt företag kräver tid, engagemang och hårt arbete. Vi hoppas att du inser värdet av att anlita, handla från eller samarbeta med ett kreditvärdigt företag.

BETALNINGSLÖSNINGAR – KLARNA CHECKOUT & SWISH

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning gratis inom 30 dagar, delbetalning (29 kr), gratis kontokortsbetalning samt gratis direktbetalning. Denna betallösning heter Klarna Checkout. Klarna erbjuder olika betalningsalternativ för dig. Vilken information du behöver uppge kan variera mellan olika köptillfällen. Någon kreditupplysning tas aldrig per automatik hos Klarna, däremot kan det ske vid betalningsalternativet Klarna faktura. När du har identifierats visar Klarna vilka betalningsalternativ som är tillgängliga för dig. All kommunikation och information kring betalningar är från Klarna. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS. Toplady innehar även säkert SSL certifikat. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning. Betalningstiden är alltid minst 30 dagar. Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter. Fakturan skickas i samband med leveransen. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning enl. Klarnas policy vid köptillfället. Ev. kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om din betalning uteblir skickar Klarna en påminnelsefaktura och ev. med en påminnelseavgift. Om Klarna fortfarande saknar betalningen när även påminnelsens förfallodatum har passerat, kan ärendet gå vidare till Segoria som sköter inkassohanteringen. Inkassoavgiften gäller enl. Segorias policy vid köptillfället. Detta regleras både i svensk lag och i det ursprungliga köpeavtalet.

LEVERANSMETOD OCH OMBUD

Alla våra produkter som går att köpas finns också i lager. Vi levererar med Postnord och Bring som är rikstäckande med ca 1 600 postombud. Leverans med PostNord och Bring levereras direkt hem till dig, ombud eller paketbox. Du väljer själv leveranssätt smidigt i kassan. Paketet finns kvar hos ombud/utlämningsställe i två veckor. Ej uthämtade paket returneras till oss och vi förbehåller oss rätten att debitera 200 kr för returfrakt och administrativa kostnader detta medför.

LEVERANSTID

Leveranstiden är 1-2 arbetsdagar (dagen efter vid beställning vardagar innan kl. 12:00) och beräknas från det att beställningen görs till dess att du mottagit varan hem till dig, alternativt levererats till ett postombud/utlämningsställe d.v.s total leveranstid. Alla varor som finns till försäljning finns också i lager. Vi ansvarar ej för postens leveransförsening. Vid exceptionellt hög efterfrågan på våra kläder kan leveranstiden öka något, det är ovanligt och vi svarar snabbt på leveransfrågor kundservice. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid informeras du utan onödigt dröjsmål om anledningen till förseningen. Du informeras då även om ny leveranstidpunkt om det är möjligt. Om vi inte kan åtgärda felet inom skälig tidpunkt och leveranstid är av väsentlig betydelse har du rätt att häva köpet. En beställning kan makuleras om vi får informationen innan vi skicka den.

ÅNGERRÄTT OCH ÅTERBETALNING

RETURSIDA

Ångerrätten är 14 dagar och gäller från det att du har mottagit din vara i sin helhet. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan inom rimliga gränser. Varan får inte användas ovårdat. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Vi kontrollerar alla returer och varorna måste godkännas vid kontrollen. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Korsetter, Waist Trainers och Shapewear räknas som underkläder och behöver hanteras mycket varsamt för att kunna returneras. Snörningen på korsetten får ej dras åt, får ej veckas i midjan och behöver prövas med linne under. Shapewear behöver prövas med byxor/linne under. Ev. Returer med påverkad snörning, veck eller hår/hud räknas som ej godkänd retur p.g.a. hygienskäl. Vid ej godkänd retur har TopLady rätt till avdrag på återbetalningen med minst 50% av varans pris. Vi rekommenderar att tvätta alla kläder före användning, speciellt de färgstarka. Detta pga att motverka av-färgningar. Vid ånger används en ångerblankett. Du kan också maila dessa uppgifter till kundservice alternativt skicka brev till TopLady Sweden AB, Rådastocksvägen 1, 435 44 Mölnlycke. Om du inte vill använda vår retursedel kan du använda den standardblankett som Konsumentverket tagit fram, se konsumentverket.se Om du nyttjar ångerrätten så får du tillbaka det hela beloppet inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelandet om retur. Dock kan du få vänta längre på återbetalningen om vi inte har fått varan i retur, eller om du inte kan visa bevis om att varan är återsänd. Väntetiden är som längst det som sker först av mottagande av retur alt. bevis om att returen är återsänd. Om du redan betalt via kortbetalning eller direktbetalning, så kommer Klarna inom någon dag att kontakta dig via mail för att få insättnings uppgifter för återbetalning, Toplady står inte för returfrakten. Du återbetalas med samma betalningsalternativ som vid köpet.

REKLAMATION

Om du vill reklamera måste du meddela oss, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Du ska meddela oss att det är fel på varan och vad som är fel. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället. Du måste bevisa att varan är köpt hos oss, när varan köptes och till vilket pris. Du bör visa kvitto men till exempel ett kontoutdrag kan också fungera som bevis. Du kan alltid reklamera direkt till oss och kommer inte hänvisas vidare till leverantör eller tillverkare. En vara kan vara felaktig på olika sätt. Det är till exempel fel på varan om den inte är på det sätt som vi var överens om, till exempel när det gäller varans egenskaper och skick, inte kan användas till det den är avsedd för, inte motsvarar vad du rimligen kan förvänta dig, inte är på det sätt som reklamen lovat, inte är på det sätt som vi påstått. Vi är ansvariga för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare. Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes. Om vi inte kan bevisa annat. Om felet visar sig senare är det du som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård, onormal användning eller normalt slitage. Vi ersätter för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen. Återbetalning sker inom skälig tid, utan onödigt dröjsmål.

TVISTLÖSNING

Vid tvist eller oenighet kan du pröva tvisten i Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid svensk lag och Allmänna reklamationsnämndens råd. Du kan läsa mer samt anmäla på arn.se alternativt skriva till Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm. Du kan också anmäla till Europeiska Kommissionens online-plattform för tvistelösning. (ODR)

RETURFRAKTSEDEL FÖR ENKEL RETUR

Vår returfraktsedel finns alltid att ladda ner på vår retursida Du behöver ditt ordernummer samt din epostadress. Fyll också i ångerblanketten som låg med i din beställning. Det går även bra att skriva för hand, på t.ex. följesedeln men försäkra dig då om att alla uppgifterna finns med. En retur kostar 79 kr. Vid ev. byte av storlek gäller ny beställning.

 

GDPR – PERSONUPPGIFTSPOLICY

GDPR SIDA


Företagskontakt

TopLady Sweden AB
Rådastocksvägen 1
435 44 Mölnlycke
031-98 90 91

Kundservice

Organisation

TopLady Sweden AB
Org.nr: 556891-4054
Momsreg. nr. SE556891405401

Innehar F – skattsedel
Säte: Mölnlycke – Västra Götaland

– Moderbolag i Skandinavien: TopLady Sweden AB (org. 556891-4054)
– Dotterbolag Norge: TOPLADY NORWAY (org. 822870872)
– Dotterbolag Finland: TopLady Sweden AB Filial i Finland (org. 3010259-3)