Digitala Returer

Returpolicy

Underkläder ställer mycket högre krav på varsamhet än t.ex. vanliga kläder då underkläder klassas som hygienprodukter. Underkläder och hygienprodukter har ingen returrätt. TopLady kan dock göra undantag för att hjälpa dig att hitta rätt storlek, men det ställer och krav på dig som returnerar.

Ang. korsetter och Shapewear:

Korsetter och Shapewear räknas som underkläder och har ingen returrätt. Dock kan vi godkänna en retur om den är helt orörd och oanvänd och alla märkningar/taggar/emballage är kvar. Vid minsta tecken/spår av användning så kommer returen inte att godkännas. Man kan alltså INTE ta på sig en Korsett eller Shapewear och sedan skicka i retur.

Undantag från returrätten

1) Bruten plombering
2) Provade produkter
3) Ej varsamt hanterade produkter
4) Korsetter med påverkad snörning eller minsta spår av användning
5) Shapewear med gren eller rumpa
6) Push- Siliconprodukter
7) Trosor
8) Bodys
9) Raffest/Höfthållare
10) Inkommen retur mer än 14 dagar efter beställning

Vid ej godkänd retur gäller prisavdrag på minst -70%.

Hur returnera

Det gör du på vår retursida här. Du laddar ner en QR kod som du visar upp för ditt postombud som sedan skriver ut din frakthandling åt dig. Du kan också skriva ut den själv om du vill det.

Bifoga din följesedel och ringa in de produkter du returnerar.

Kostnad för retur

Du betalar ingenting när du lämnar in din retur. Returkostnaden är 99 kr och justeras vid återbetalningen till dig.

Byte av storlek

Vi erbjuder tyvärr inte byte av storlek. Du behöver göra en retur och beställa på nytt i din önskade storlek. Detta eftersom att Klarna hanterar varje order individuellt och för att minimera väntetiden.

Spåra retur

Din retur är spårbar hela vägen med PostNord så du kan ha koll hela vägen tillbaka till vårt lager i Mölnlycke.

Återbetalning

Din retur återbetalas minus returavgiften på samma sätt som du betalade med. Swish eller Klarna.

Nu även med lördagsleveranser

 

Vad är MyPack Collect?

MyPack Collect är för företag som vill skicka paket, som väger upp till 20 kilo, inom Sverige och Europa. Paketet skickas till mottagarens ombud med snabb leverans. Vi levererar i Norden och Europa och har ett brett distributionsnät som ständigt växer.

Med MyPack Collect kan du följa paketets väg från det att vi hämtat det hos dig fram till dess att det är upphämtat av mottagaren hos ombudet. Mottagaren får ett meddelande via sms, mejl eller i PostNord App när paketet kan hämtas hos det ombud som mottagaren själv valt.

Leverans

Inom Sverige levereras MyPack Collect till mottagarens ombud inom 1 vardag.

Lördagsleverans

Med lördagsleverans kan du som e-handelsföretag erbjuda dina kunder att få sina beställda varor redan på lördagen, i stället för att behöva vänta till efter helgen. Det gäller för närvarande för leveranser inom Sverige. Lördagsleverans kombineras med MyPack Collect och innebär en extra leveransdag till ombud utan extra kostnad.

Paketbox

Paketbox är också ett leveransalternativ för MyPack Collect, utöver leverans till ombud. För att kunna erbjuda dina kunder leverans till paketbox kombinerar du MyPack Collect med vår tilläggstjänst Valfritt hämtställe. Paketboxar som är placerade utomhus är tillgängliga dygnet runt. Om paketboxen är placerad inomhus gäller samma öppettider som för fastigheten den står i.

Svanenmärkt

MyPack Collect är en av våra tjänster som levereras med en Svanenmärkt transport. Svanenmärket gör det enkelt för konsumenter att välja en mer hållbar leverans för varor som handlas online. 

Till butiken Kontakta oss