Home • Terms

Villkor

Köpeavtal

Vid beställning av våra produkter ingår du ett köpeavtal med Toplady. Köpeavtalet accepteras i det tillfälle du godkänner köpet genom köpknappen. Genom att trycka på köpknappen så är bägge parter bundna till köpeavtalet. För att handla våra produkter måste du vara minst 18 år. En orderbekräftelse skickas ut med e-post direkt efter att köpet har genomförts. Toplady säljer för närvarande till Sverige, Norge, Finland och Danmark. Toplady följer alltid konsumenträtten i respektive land. Dessa köpevillkor är tillämpade enligt Svensk lag. För privatkonsumenter gäller konsument köplagen och distanslagen som även innefattar skydd för företaget. Mer information finns på konsumentverkets hemsida kov.se.

Vi följer trygg e-handels rekommendationer för din säkerhet 

TopLady Sweden AB (556891-4054) följer Trygg e-handels riktlinjer och rekommendationer. Det betyder att du kan känna dig trygg och säker när du handlar av oss. Trygg e-handel skapar tydligare, enklare och enhetligare riktlinjer för e-handel – både för konsumenten och e-handlaren.

Högsta kreditbetyg för företag med omsättning på max 10 miljoner

Vi är mycket stolta över vårt höga kreditbetyg. Det bygger på Bisnodes kreditvärderings system. Systemet betygssätter ett företags betalningsförmåga utifrån en mängd beslutsregler. Att driva ett kreditvärdigt företag kräver tid, engagemang och hårt arbete. Vi hoppas att du inser värdet av att anlita, handla från eller samarbeta med ett kreditvärdigt företag.

Betallösningar – Swish och Avarda

TopLady använder sig av Avardas Checkout för alla betalningar. Avardas köpevillkor godkänner du i kassan när betalningar erläggs.  

Du kan betala ditt köp på TopLady enligt nedan angivna betalsätt. 

Swish

Vi erbjuder Swish-betalning via Avarda. Är du ansluten till Swish så har du möjlighet att genomföra betalningar som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet.  

Kortbetalning

TopLady erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Avarda. Vid betalning med kort skickas du som kund vidare till en säker sida där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. TopLady hanterar aldrig dina kortuppgifter. Du som kund kan endast handla med kort utställda inom Europa. Vid kortbetalning dras pengarna på ditt kort direkt när du genomför ditt köp. Om du inväntar en återbetalning kan det dröja 2–5 bankdagar innan återbetalning sker till ditt betalkort efter att ärendet är färdigbehandlat hos TopLady. Detta för att samtliga parter inklusive bank skall kunna utföra transaktionen.  

Faktura

När du väljer att betala med faktura får du produkterna innan betalning. Du kan också välja att dela upp ditt köp efter att du fått fakturan. Då du väljer att dela upp ditt köp, bör du betala det minst det beloppet som anges på fakturan före förfallodagen. Om betalningen inte inkommit i rätt tid, påförs en påminnelseavgift f.n. 60 kr. Vid betalning via faktura görs sedvanlig kreditkontroll varvid kreditupplysning kan komma att inhämtas. En kopia på kreditupplysningen skickas per post och/eller digitalt i Kivra. Kreditgivaren är Avarda. Kampanjvillkor, som kreditens uppläggningsavgift, räntefri och avgiftsfri betalningstid eller annat särskilt kampanjvillkor tillämpas när Kredittagaren vid köptillfället valt att betala enligt kampanjvillkoren. Kampanjvillkoren gäller endast för det aktuella köpet. Mer detaljerade kampanjvillkor presenteras vid köptillfället. För fullständiga villkor se Avarda köpevillkor.

Konto

Du kan också dela upp ditt köp över en längre tid, upp till 36 månader. Alla dina köp inom perioden samlas på ett kontobesked som skickas runt den 7e varje månad per mail. Kontohavaren äger rätt att helt eller delvis lösa krediten i förtid utan extra kostnader. Vid betalning via faktura görs sedvanlig kreditkontroll varvid kreditupplysning kan komma att inhämtas. En kopia på kreditupplysningen skickas per post och/eller digitalt i Kivra. Kreditgivaren är Avarda. Kontohavaren ansvarar för betalning av gjorda inköp och för debiterade räntor på kontot, samt avgifter och övriga kostnader.  Vid utnyttjande av krediten förbinder sig kontohavaren att erlägga minst det lägsta belopp som aviseras månadsvis. Om betalningen inte inkommit i rätt tid, påförs en påminnelseavgift f.n. 60 kr. Kampanjvillkor, som kreditens uppläggningsavgift, räntefri och avgiftsfri betalningstid eller annat särskilt kampanjvillkor, tillämpas när Kredittagaren vid köptillfället valt att betala enligt kampanjvillkoren. Kampanjvillkoren gäller endast för det aktuella köpet. Mer detaljerade kampanjvillkor presenteras vid köptillfället. För fullständiga villkor se Avarda köpevillkor.

Priser

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset på din beställning. Om du har handlat med rabattkod så utgår rabatten från normalpriset. En rabattkod gäller max 30 dagar. Under ångerrätten har du möjlighet att returnera produkter, om du då kommer under gränsen för fri frakt kan frakt tillkomma. Olika rabatter kan inte kombineras och vi reserverar oss för ev. tryckfel.

Leveransmetod och ombud/box

Alla våra produkter som går att köpas finns också i lager. Vi levererar med PostNord som är rikstäckande. Leverans med PostNord levereras direkt till ombud eller paketbox. Du väljer själv leveranssätt smidigt i kassan eller via SMS-länk. Paketet finns kvar hos ombud/utlämningsställe upp till en vecka. Ej uthämtade paket returneras till oss och vi förbehåller oss då rätten att debitera 200 kr (150 kr vid köp under 200 kr och 300 kr på köp över 500 kr) för frakt, returfrakt, returhantering, bankavgifter samt administrativa kostnader detta medför. Återbetalningen hanteras automatiskt när paketet skickas åter till oss. Avarda återbetalar dig på samma sätt som uppgavs vid köpet. 

Leveranstid

Leveranstiden är 1-2 arbetsdagar och beräknas från det att beställningen görs till dess att du mottagit varan, alternativt levererats till ett postombud/utlämningsställe d.v.s total leveranstid. Alla varor som finns till försäljning finns också i lager. Vi ansvarar ej för ev. leveransförsening hos PostNord utanför vår kontroll. Vid exceptionellt hög efterfrågan kan leveranstiden öka något, det är ovanligt då vi hanterar hela lagret själva utan extern part. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid informeras du utan onödigt dröjsmål om anledningen till förseningen och ev. åtgärd samt även ny leveranstidpunkt om det är möjligt. Om vi inte kan åtgärda felet inom skälig tidpunkt och leveranstid är av väsentlig betydelse har du rätt att häva köpet.

Ånger och återbetalning

RETURSIDA

Ångerrätten är 14 dagar och gäller från det att du har mottagit din vara i sin helhet. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan inom rimliga gränser. Varan får inte användas ovårdat. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Vi kontrollerar alla returer och varorna måste godkännas vid kontrollen. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Korsetter, Waist Trainers och Shapewear räknas som underkläder och behöver hanteras mycket varsamt för att kunna returneras. Snörningen på korsetten får ej dras åt, får ej veckas i midjan. Ev. Returer med påverkad snörning, veck eller hår/hud räknas som ej godkänd retur p.g.a. hygienskäl. Vid ej godkänd retur har TopLady rätt till avdrag på återbetalningen med minst 50% av varans pris. Vi rekommenderar att tvätta alla kläder före användning, speciellt de färgstarka. Detta pga att motverka avfärgningar. Vid ånger används en ångerblankett. Du kan också maila dessa uppgifter till kundservice alternativt skicka brev till TopLady Sweden AB, Rådastocksvägen 1, 435 44 Mölnlycke. Om du inte vill använda vår retursedel kan du använda den standardblankett som Konsumentverket tagit fram, se konsumentverket.se Om du nyttjar ångerrätten så återbetalas du inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelandet om retur. Dock kan du få vänta längre på återbetalningen om vi inte har fått varan i retur, eller om du inte kan visa bevis om att varan är återsänd. Väntetiden är som längst det som sker först av mottagande av retur alt. bevis om att returen är återsänd. Toplady står inte för returfrakten. Du återbetalas med samma betalningsalternativ som vid köpet.

Reklamation

Om du vill reklamera måste du meddela oss, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Du ska meddela oss att det är fel på varan och vad som är fel. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället. Du måste bevisa att varan är köpt hos oss, när varan köptes och till vilket pris. Du bör visa kvitto men till exempel ett kontoutdrag kan också fungera som bevis. Du kan alltid reklamera direkt till oss och kommer inte hänvisas vidare till leverantör eller tillverkare. En vara kan vara felaktig på olika sätt. Det är till exempel fel på varan om den inte är på det sätt som vi var överens om, till exempel när det gäller varans egenskaper och skick, inte kan användas till det den är avsedd för, inte motsvarar vad du rimligen kan förvänta dig, inte är på det sätt som reklamen lovat, inte är på det sätt som vi påstått. Vi är ansvariga för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare. Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes. Om vi inte kan bevisa annat. Om felet visar sig senare är det du som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård, onormal användning eller normalt slitage. Vi ersätter inte skada på egendom så som t.ex. missfärgning etc. Vi ersätter för eventuella fraktkostnader. Återbetalning sker inom skälig tid utan onödigt dröjsmål.

Tvistelösning

Vid tvist eller oenighet kan du pröva tvisten i Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid svensk lag och Allmänna reklamationsnämndens råd. Du kan läsa mer samt anmäla på arn.se alternativt skriva till Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm. Du kan också anmäla till Europeiska Kommissionens online-plattform för tvistelösning. (ODR)

Digital retur för enkel hantering (QR kod i mobilen)

Vår returfraktsedel finns alltid att ladda ner på vår retursida. Du behöver ditt ordernummer samt din epostadress. Fyll också i ångerblanketten. Det går även bra att skriva för hand, på t.ex. följesedeln men försäkra dig då om att alla uppgifterna finns med. Minsta krav är ordernummer, namn, vad som returneras, anledning, datum samt dina kontaktuppgifter. En retur kostar 99 kr. Vid ev. byte av storlek gäller ny beställning.

 

GDPR – Personuppgifts policy

GDPR SIDA

Företagskontakt

TopLady Sweden AB
Rådastocksvägen 1
435 44 Mölnlycke
031-98 90 91
Kundservice

Organisation

TopLady Sweden AB
Org.nr: 556891-4054
Momsreg. nr. SE556891405401
Innehar F – skattsedel
Säte: Mölnlycke – Västra Götaland

– Moderbolag i Skandinavien: TopLady Sweden AB (org. 556891-4054)
– Dotterbolag Norge: TOPLADY NORWAY (org. 822870872)
– Dotterbolag Finland: TopLady Sweden AB Filial i Finland (org. 3010259-3)